DET ER OK Å PRIORITERE SEG SELV

ALL

Gi deg selv lov til å ta vare på deg selv. Våre eksperter sier at det kan starte med noen få enkle trinn.

  1. mny-practice-selfcare-6

    NOTE TO SELF

    Snu negative tanker til positiv energi. Snakk med andre om tankene dine - oppsøk felleskap der du kan snakke med andre som har lignende opplevelser eller utfordringer. Du er IKKE alene!

  2. practiceselfcare-image-border2

    OPPSØK HJELP

    Hvis det blir for mye, så oppsøk hjelp og snakk med noen om det. Våre dyktige samarbeidspartnere tilbyr 1 til 1 samtaler og chattefunksjoner der du helt anonymt kan fortelle om tankene dine og få gode råd om hvordan du kan få det bedre.

  3. Image-hands-brave-together

    LOGGFØR SKJERMTID

    For å forhindre at sosiale medier tar overhånd, velger Elyse Fox ikke å sjekke telefonen like før sengetid eller som det første hun gjør om morgenen. Og hun fremhever også viktigheten av å være oppmerksom hver gang man ser bilder, ord og nyheter - uansett om de er gode eller dårlige.

  4. practiceselfcare-image-border1

    SETT DEG REALISTISKE MÅL

    Hvilke positive ting kan du få plass til i hverdagen din Prioriter dem! I tillegg kan det være til hjelp å skrive ned tankene sine. Start en dagbok der du kan reflektere over ting. Et annet godt tips er å meditere for å bli mer oppmerksom og til stede i nuet. Det kan hjelpe deg med å få bedre innsikt i målene dine og hva som motiverer deg. Hvilke positive ting kan du få plass til i hverdagen din Prioriter dem! I tillegg kan det være til hjelp å skrive ned tankene sine. Start en dagbok der du kan reflektere over ting. Et annet godt tips er å meditere for å bli mer oppmerksom og til stede i nuet. Det kan hjelpe deg med å få bedre innsikt i målene dine og hva som motiverer deg.

  5. practiceselfcare-image-border4

    HJELP NOEN ANDRE

    Frivillighetsarbeid hjelper ikke bare andre som har behov for det, det kan også være en positiv forandring for den som er frivillig. Studier har vist at det å hjelpe andre kan være med å løfte humøret, senke stressnivået og bekjempe depresjon. Finn en organisasjon som interesserer deg, eller bli med en venn.

  6. mny-practiceselfcare-7

    SENK AMBISJONSNIVÅET

    Få struktur på hverdagen med en to-do-liste. En god to do-liste kan føles mer overkommelig hvis forventningene dine er realistiske: Velg for eksempel 3 ting som du vil oppnå hver dag.

  7. practiceselfcare-image-border3

    GI PLASS

    Føles plassen litt trang og du føler at du har behov for mer plass for å kunne puste ordentlig? Et godt råd er å få mer orden rundt deg og få struktur i hverdagen. Prioriter de tingene som gjør deg glad og som du gleder deg til. Å ta tilbake kontrollen er et viktig skritt i riktig retning. Her får du 4 enkle måter å komme i gang på. Lag en to do-liste, rydd opp, gjør en eller flere ting som gjør deg glad og planlegg noe for morgendagen.

DEL DIN HISTORIE

ALL

Du er IKKE alene! Vi skal aldri behøve å stå alene med utfordringene våre - bli med å dele budskapet via #BraveTogether. Der kan du lese andres historier, dele din egen og hjelpe til å sette fokus på mental helse sammen med @Maybelline og #BRAVETOGETHER på Instagram.

Hoppsan, det ser ut som att du inte har loggat in! Vänligen logga in eller skapa ett nytt konto. Or skapa ett nytt konto.